luni, 27 iunie 2016

Top 10 cele mai recomandate orase pentru ciclisti

Odata cu cresterea cererii pentru un transport mai economic si mai ecologic, multe orase au inceput sa investeasca in construirea unor infrastructuri moderne, care sa suporte transportul pe doua roti.

Acum, mai mult ca oricand, administratiile locale incep sa dea atentie numeroaselor beneficii pe care mersul cu bicicleta le are asupra locuitorilor din mediul uraban. Un oras de ciclisti ofera oamenilor avantaje de natura sociala, ecologica si, nu in ultimul rand, economica.

Top 10 orase europene recomandate pentru ciclisti

1.    Copenhaga, Danemarca. Copenhaga ocupa detasat locul intai in acest clasament. Peste 63% din populatia orasului foloseste bicicleta ca mijloc principal de transport. Copenhaga se afla, de asemenea, printre cele mai bine amenajate orase din punct de vedere al infrastruturii si utilitatilor destinate ciclistilor.
2.    Amsterdam, Olanda. In Amsterdam, miile de biciclete de pe strazi au devenit o adevarata atractie turistica locala. Aici, cultura bicicletelor a fost favorizata si de structura orasului, cu strazile sale inguste de-a lungul canalului. Amsterdamul promite sa ajunga in curand un rai al biciclistilor.
3.    Utrecht, Olanda. Utrecht, un oras mic din Olanda, cu o populatie de circa 330.000 de locuitori, ocupa un binemeritat loc trei. In prezent, in Ultrecht, se construieste cel mai mare complex pentru biciclete din lume. Cand acesta va fi finalizat, va putea acomoda peste 12.500 de biciclete.
4.    Strasbourg, Franta. Chiar daca Parisul este capitala Frantei, capitala ciclistilor din Franta este Strasbourg, un oras mic la granita cu Germania. Aici, transportul pe bicicleta chiar este cel mai rapid modalitate de deplasare. In Strasbourg exista 565 de kilometri de piste pentru biciclete.
5.    Eindhoven, Olanda. Eindhoven are o baza solida pentru dezoltarea transportului cu bicicleta. Cea mai spectaculoasa realizare a acestui oras sunt sensurile giratorii suspendate, care permit biciclistilor sa „zboare” deasupra masinilor din intersectii. 
6.    Malmo, Suedia. Unul dintre cele mai active orase in ceea ce priveste politica vehiculelor pe doua roti este Malmo. Campania „No Ridiculous Car Trips” a devenit un adevarat sablon pentru drepturile biciclistilor. De asemenea, administratia orasului a finalizat, de curand, o parcare pentru biciclete si continua sa investeasca in infrastructura si in facilitati pentru biciclisti.
7.    Nantes, Franta. Pentru marirea cu 400 de km de infrastructura, Nantes a cheltuit 40 de milioane de euro din 2009 pana in prezent. Nantes a fost primul oras din Europa care a permis biciclistilor sa vireze la dreapta, chiar si atunci cand semaforul este pe culoarea rosie.
8.    Bordeaux, Franta. Bordeaux a investit sume enorme in piste si benzi pentru biciclete. Mersul cu bicicleta este luat foarte in serios in acest oras. Aici exista, de asemenea, si un program foarte eficient de bike-sharing.
9.    Antwerp, Belgia. Conform studiilor, acest oras este cel mai bun oras pentru ciclistii din Belgia. Antwerp ofera celor ce prefera transportul pe doua roti parcari ample pentru biciclete, programe de bike-sharing si piste speciale pentru biciclete.
10.    Sevilia, Spania. Chiar daca nu dispune de dotari atat de performante ca in alte orase, 7% din locuitorii Seviliei merg la locul de munca pe bicicleta. Orasul a investit, de asemenea, in infrastructura si in dezvoltarea unui sistem de bike-sharing.      

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu